onsdag 30 januari 2013

Lappteknik åk 5



Jag har gjort en kudde i lappteknik.
Jag har använt bomullstyg,symaskin,sax,tråd,nål,strykjärn,mall. Jag började med att välja tyg och färgerna som jag skulle ha och sen ritade jag olika förslag på hur jag kunde placera lapparna sedan färglade jag mina förslag i de färgerna jag skulle ha på min kudde.När jag hade kommit fram till vilket av mina förslag jag ville ha så skulle jag klippa ut mallarna jag skulle ha sedan la jag det på tyget och ritade runt mallen sedan klippte jag ut alla bitarna jag skulle ha. När jag hade gjort det skulle jag nåla ihop bitarna och sy ihop de. När jag hade sytt ihop alla bitarna så skulle jag mätta ut min baksida på kudden. När jag hade gjort det skulle Karin skära till alla fyra sidor på min kudde.När hon hade gjort det skulle jag nåla min kudden och sedan sy ihop den men jag skulle lämna en liten bit öppen där jag kunde stoppa den men bomull sedan skulle jag sy ihop den för hand.Jag blev jätte nöjd med min kudde jag var noga men det gick snabbt att göra den jag gillar de färgerna jag hade på min kudde. 
Alice Schollin 5b. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar